تور مالزی
تور مالزی، تور مالزی نوروز 93، تور مالزی تابستان 93، تور لحظه آخری مالزی، قیمت تور مالزی، تور مالزی ارزان، تور مالزی سنگاپور، تور کوالالامپور، تور مالزی لحظه آخری، تور مالزی بالی
پنج شنبه 8 خرداد 1393برچسب:, :: 9:57 :: نويسنده : شیما

آب گرم فلدا پراک :

حس خوب ریلکس بودن را وقتی در استخرهای آب گرم فلدا مشغول شنا کردن هستید، بچشید! این مجموعه ی آب گرم در شهر سونکای (Sungkai) و در دامنه ی تپه ی Titiwangsa Rangeدر استان پراک مالزی واقع شده.

چهار شنبه 7 خرداد 1393برچسب:, :: 14:36 :: نويسنده : شیما

جاذبه مزرعه کروکودیل ها:

در مزرعه کروکودیل ها که در تلوک داتای لنکاوی واقع شده میتوانید اجراهای زنده ای از کروکودیل ها و مربیانشان، غذا دادن به کروکودیل ها و حتی مسابقه بوکس بین آنها را تماشا کنید. بوجانگ کاوی که پیرترین ساکن این مزرعه است وزنی حدود ۴۵۴ کیلوگرم دارد و کالکسه ای که کروکودیل ها آن را راه میبرند از جاذبه های دیگر این پارک میباشد.

شنبه 20 ارديبهشت 1393برچسب:, :: 15:52 :: نويسنده : شیما

استادتویز در ملاکا مالزی :

استادتویز در سال 1650 به عنوان اقامتگاه رسمی فرماندار هلند و افسران او بنا شد. این ساختمان نمونه خوبی از معماری هلندی آن زمان به شمار می رود. گفته می شود استادتویز قدیمی ترین ساختمان هلندی در شرق است.این بنا نمونه بی نظیری از معماری دوره استعمار هلند بر مالزی است و اکنون موزه تاریخ و موزه قوم نگاری در آن واقع شده اند.لباس های عروسی سنتی و آثار باستانی مربوط به تاریخ بیش از 400 ساله ملاکا در این محل به نمایش گذاشته می شوند. این دو موزه به خوبی بنا شده اند و درباره نقش این لباس ها و آثار باستانی در گذشته با شکوه ملاکا توضیحات جزئی را ارائه می دهند.

پنج شنبه 18 ارديبهشت 1393برچسب:, :: 12:41 :: نويسنده : شیما

تفاوت پناگ و کوالالامپور :

پنانگ شهری ساحلی در فاصله چهار ساعتی (مسیر زمینی) واقع در شمال کوالالامپور می باشد. از لحاظ توسعه یافتگی این شهر هنوز فاصله بسیار زیادی با کوالالامپور دارد. ساحل این شهر بسیار زیبا و دیدنی می باشد و امکانات تفریحی زیادی دارد .

چهار شنبه 17 ارديبهشت 1393برچسب:, :: 16:27 :: نويسنده : شیما

موزه سلطنتی سری منانتی :

موزه سلطنتی سری منانتی در سالهای 1902-1905 در مالزی ساخته شد. در اصل این موزه قصر خانواده سلطنتی نگری سمبیلان محسوب می شد. این موزه در شهر سلطنتی سری منانتی، در حدود 50 کیلومتری پایتخت سرمبان، قرار دارد.این قصر چوبی پنج طبقه با استفاده از میخ و پیچ ساخته شده است. نجارهای آن زمان از میخ های چوبی استفاده می کردند تا قصر بتواند در زمانه های مختلف مستحکم باقی بماند. در ساخت این قصر از 99 گنبد استوار از جنس الوار به ارتفاع 65 فوت استفاده شده است. رنگ قصر مشکی است و نقوش گلدار ظریفی به این قصر مجلل را زیبایی می بخشد. بازدیدکنندگان می توانند لباس ها، سلاح ها، اتاق خواب ها و نیز مدارک شجره خانواده سلطنتی را در این موزه تماشا کنند.

سه شنبه 16 ارديبهشت 1393برچسب:, :: 16:20 :: نويسنده : شیما

خدمات DTD درمالزی :

برخى شرکت‌هاى خدماتی، خدمات DTD را در غرب مالزى ارائه مى‌دهند و توصیه مى‌شود که صادرکنندگان کالا به مالزى به این خدمات توجه داشته باشند. چنانچه صادرکنندگان از سرویس DTD استفاده کنند، هزینه‌اى که خواهند پرداخت تمامى هزینه‌هاى مربوط به خدمات در بندر مقصد (که از هزینه‌هاى مربوط به حمل بیشتر هستند) را نیز شامل مى‌شود. این هزینه‌ها عبارت‌اند از : هزینه‌هاى بندری، هزینه‌هاى خطوط حمل و نقل THC (هزینه‌هاى رتق‌وفتق امور پایانه‌ها)، تخلیه، اخطاریه، تنظیم اسناد، ترخیص و ارزیابى گمرکی، حمل به مقصد، هزینه‌هاى ناشى از عدم بسته‌بندى و تخلیه ضایعات بسته‌بندی. چنان‌چه ملاحظه مى‌شود، اگر صادرکننده بخواهد هزینه‌هاى مراحل فوق را به طور جداگانه بپردازد به احتمال زیاد باید متحمل هزینه بالاتر شود. یک سرى از هزینه‌ها وجود دارند که تحت پوشش خدمات DTD نیستند و ممکن است در موارد معینى صادرکننده متحمل پرداخت آنها شود.

دو شنبه 15 ارديبهشت 1393برچسب:, :: 14:25 :: نويسنده : شیما

هتل اورگرین لورل پنانگ مالزی :

هتل پنج ستاره اور گرین که در منطقه ی پنانگ مالزی واقع شده است در کنار منطقه ی تفریحی گارنی درایو و بافاصله ی نه کیلومتر از پل پنانگ و ساحل باتو فرینگی فاصله دارد.هتل دارای امکاناتی از قبیل سه رستوران،تلویزیون ال سی دی،سیستم تهویه مطبوع،سالن تنیس،سالن بدنسازی و خدمات مسافرتی است.رستوران لورال انوع غذاهای بین المللی و چینی را ارائه می کند و سی دقیقه تا فرودگاه پنانگ فاصله دارد.

یک شنبه 14 ارديبهشت 1393برچسب:, :: 18:1 :: نويسنده : شیما

جشن ساراواک گاوای در مالزی :

جشنی سالیانه مربوط به مردم ساراواک مالزی می باشد، و آغاز آن معمولا در اوائل ماه ژوئن است. این جشن نشان از پایان فصل برداشت برنج و شروع فصل کاشت جدید دارد.برای آماده شدن به این جشن ، دایاک ها خانه های خویش و همچنین قبرهای اجدادشان را تمیز کرده و در شبانگاه اعضای خانواده نشست دسته جمعی برگزار می کنند. در این نشست کوچکترین فرد خانواده خوراکی مخصوصی را که قبلا تهیه شده به بزرگتران تقدیم می نماید. به همراه آن تواک شراب برنج صرف می شود و در شامگاه به رقص می پردازند. در این جشن دایاک ها زیباترین لباسها را به تن می کنند. همچنین چارپایان و احشام ذبح می شوند و علاوه بر آن رقصهای رزمی ، جنگ اندازی خروس ها و آهنگ با فلوت از دیگر فعالیتها می باشند.

شنبه 13 ارديبهشت 1393برچسب:, :: 18:6 :: نويسنده : شیما

میوه های مالزی :

میوه های استوایی و رنگارنگ مالزی نیز وسوسه برانگیزند. میوه های محلی که از محبوبیت بیشتری برخوردارند عبارتند از : پاپایا، پیشین فروت، هندوانه و آناناس ، سایر میوه ها شامل: موز، کارامبولا، سمپداک، سیکو، دوریان ، لانگست و دوکو و ... می باشد.فرصت خوردن میوه های استوایی را در مالزی از دست ندهید .

پنج شنبه 11 ارديبهشت 1393برچسب:, :: 15:32 :: نويسنده : شیما

باشگاه گلف و گردش بوکیت جامبول پنانگ :

باشگاه گلف و گردش بوکیت جامبول پنانگ یکی از باشگاههای درجه یک به حساب می آید، مساحتی 130 هزار هکتاری دارد و دارای 18 حفره است. در این باشگاه یک استخر با ابعاد استاندارد المپیک دیده می شود. 6 زمین بازی تنیس ، یک سالن ورزشهای ژیمناستیک ، دو سالن اسکواش ، اتاقهایی برای بازی اسنوکر و تسهیلات و امکانات دیگری مانند سالن مهمانپذیری ، کتابخانه ، اتاق ویدئو ، سالن اجتماعات ، محل بازی کودکان و بوفه ای برای غذاهای فوری وجود دارد.

چهار شنبه 10 ارديبهشت 1393برچسب:, :: 16:6 :: نويسنده : شیما

محله چینی ها ی سنگاپور :

این مکان در سال 1821 هنگامی که اجناس ارزان قیمت چینی از شهر Xiamen Fujian چین وارد سنگاپور شد بازگشایی شد. مسافرین که از چین آمده بودند و همگی مرد بودند در اطراف جنوب رودخانه سنگاپور که به Telok Ayer معروف است مسکن گزیدند.

سه شنبه 9 ارديبهشت 1393برچسب:, :: 18:28 :: نويسنده : شیما

موزه ملی مالزی :

موزه ملی مالزی که با نام موزه نگارا مشهور است، یکی از اصلی ترین جاذبه های گردشگری کوالالامپور است.ساختار تاریخی و عجیب یکی از دلایل شهرت این موزه است.معماری این بنا تلفیقی از سنت و مدرنیته است.این موزه ۴ گالری اصلی دارد.دو گالری در طبقه همکف و دوتای دیگر در طبقه اول قرار دارند.از جمله امکاناتی که موزه ملی مالزی در اختیار گردشگران می گذارد می توان به پارکینگ، مغازه های کوچک و اتاق های اجاره ای اشاره کرد.

دو شنبه 8 ارديبهشت 1393برچسب:, :: 17:37 :: نويسنده : شیما

هتل 3 ستاره مالزی :

Novotel Kuala Lumpur City Centre هتلی سه ستاره زيبا و به ياد ماندنی در مالزی كه هزينه اقامت در اين هتل برای هر شب 73 دلار است اين هتل در منطقه Sentral واقع شده است.

یک شنبه 7 ارديبهشت 1393برچسب:, :: 14:1 :: نويسنده : شیما

هتل Vistana مالزی :

هتلی سه ستاره و زیبا كه در منطقه Chow Kit در مالزی قرار دارد و هزینه اقامت در این هتل 73 دلار است.

شنبه 6 ارديبهشت 1393برچسب:, :: 16:43 :: نويسنده : شیما

پارک حیوانات پنانگ :

پارک حیوانات جزیره پنانگ در مالزی در حقیقت یک باغ وحش کوچک است که در آن حیواناتی مانند بز و گوسفند نگهداری می شوند. به علاوه، گونه های عجیب و غریبی از شتر مرغ بزرگ سیاه آفریقایی، مرغ شاخدار، طاووس و گونه های مختلف پرندگان مانند اردک، غازها، بوقلمون و بلدرچین نیز وجود دارد.

پنج شنبه 4 ارديبهشت 1393برچسب:, :: 9:51 :: نويسنده : شیما

روز ملی سنگاپور :

روز ملی سنگاپور به مناسبت استقلال سنگاپور از مالزی در 9 اوت سال 1965 میلادی می باشد.که در ورزشگاه ملی سنگاپور هر ساله جشن گرفته می شود.در این روز تمام کشور سنگاپور تزیین و چراغانی می شود و پرچم سنگاپور در تمام کشور به اهتزاز در می آید. در این روز از سال 2008 میلادی رِژه ملی برگزار می شود.آتش بازی ، شرکت در گفتمان های مختلف مانند گفتمان قرآن ، داستان سرایی و سینما در کنار جوش و خروش مردم سنگاپور یکی از زمانها جالب برای تور مالزی سنگاپور را رقم زده است.و بخاطر اهتمام دولت در زیبا و مفرح کردن روز ملی سنگاپور این ایام به یکی از دیدنی های سنگاپور تبدیل شده است.

چهار شنبه 3 ارديبهشت 1393برچسب:, :: 16:1 :: نويسنده : شیما

پارک چشمه های آب گرم سانگای کلا :

چشمه های آب گرم سانگای کلا در مناطق جنگلی آرام و سرسبز مالزی واقع شده و تپه ها و رودهای زلال و خنک کوهستانی اطراف آن را احاطه کرده اند. در تمام 6.5 هکتار زمین، منظره زیبای مزرعه روغن خرما و باغ خارگیل در بین بهشتی آرامش بخش به چشم می خورد.حوضچه شنای چشمه های آبگرم روان و پارک درمانی در دامنه محدوده تیتیوانگسا که 200 فوت بالای سطح دریا قرار دارد، به طور خلاقانه و ویژه ای طراحی شده است تا توجه بازدیدکنندگان و عاشقان شگفتی های طبیعت را به خود جلب کند. خانواده هایی که از این پارک دیدن می کنند می توانند حمام های خانوادگی را امتحان کنند و از وجود حریم شخصی در انجام این درمان خاص لذت ببرند. یکی دیگر از فعالیت های خانوادگی معروف در اینجا لذت بردن از چشمه های آبگرمی است که تخم مرغ ها را می پزد.ین پارک یکی از بهترین ماساژهای سنتی را برای بازدیدکنندگانی که مشتاق هستند ماساژ محلی مالایی را امتحان کنند، ارائه می دهد.گر در پی ماجراجویی بیشتری هستید، می توانید به رودخانه سانگکای بروید یا با پیاده روی در داخل و اطراف پارک از شگفتی های طبیعی در اطراف این محل لذت ببرید و کالری بسوزانید.

سه شنبه 2 ارديبهشت 1393برچسب:, :: 11:54 :: نويسنده : شیما

مرکز تجاری سوریا مالزی

مرکز تجاری سوریا کوالالامپور در برجهای دوقلو پتروناس دومین برج بلند دنیا قرار دارد.در این مرکز تجاری تنها شعبه از شرکتهای مطرح و معتبر دنیا را می بینید و اجناس ارائه شده برای همه افراد جذابیت دارد. در هرشش طبقه این بازار تنها از شرکتهای معتبر در این مرکز یافت می شوند. می توانید محل های مناسبی برای استراحت و نوشیدن یک فنجان قهوه و یا یک شام خوشمزه پیدا کنید و در ضمن بازدید کنندگان علاوه بر خرید می توانند از منظره زیبای پارک ، فواره ها و استخر کوچک آن لذت ببرند. این بازار از طریق یک تونل به اکواریوم قرار دارد.ارکستر سمفونی مالزی نیز در این مرکز است .

دو شنبه 1 ارديبهشت 1393برچسب:, :: 14:51 :: نويسنده : شیما

کشتی تفریحی رودخانه ملاکا :

این رودخانه در روزهای درخشان ملاکا و زمانیکه این شهر مملو از تاجرانی بود که از سراسر دنیا به آنجا می آمدند، شریان اصلی تجارت محسوب می شد.برخی از ساختمان های آن دوره هنوز با شکوه تمام در کنار رودخانه پابرجا هستند؛ اما روستاهای قدیمی، یا کامپونگ ها، و ساختمان های مدرن نیز در کنار رودخانه واقع شده اند.کشتی تفریحی 45 دقیقه ای با سرگرمی و توضیحات آموزنده همراه است و با پرداخت فقط 8 رینگیت معامله خوبی خواهید داشت. نقاط مختلف ملاکای تاریخی مالزی را تماشا کنید، و بدون زحمت از تاریخ آن درس بگیرید!

شنبه 30 فروردين 1393برچسب:, :: 9:31 :: نويسنده : شیما

غارهای گونونگ مولو :

یکی از طولانی ترین شبکه غارها در دنیا در پارک ملی غارهای مولو در مالزی قرار دارد.مولو یکی از بزرگترین مسیرهای غاری دنیا، غار دییر، به چشم می خورد که می تواند پنج کلیسا به اندازه سنت پول در لندن را در خود جای بدهد. یکی دیگر از جاذبه های اصلی پارک Clear Water Cave (غار آبهای زلال)، طولانی ترین غار در جنوب شرق آسیا است. این غارهای وسیع زیستگاه میلیون ها خفاش و پرندگان سویفتلت است که هر روز عصر هنگام غروب به صورت دسته های بزرگ در داخل جنگل جمع می شوند! افرادی که بیرون رفتن را دوست دارند به طور دلنشینی از تماشای بهترین نمونه های هوازدگی سنگ آهک گرمسیری در تمام دنیا از جمله قله های نوک تیز عظیم، دره های عمیق که به درستی قله نام گرفته اند، شگفت زده خواهند شد. گردش های چند روزه دشوار اما با ارزش از تفرجگاه به این منطقه وجود دارند. توصیه می شود یک راهنما و باربر همراه داشته باشید.

پنج شنبه 28 فروردين 1393برچسب:, :: 9:41 :: نويسنده : شیما

مرکز خرید پنانگ راود :

مرکز خرید پنانگ راود در کشور مالزی یکی از بزرگترین مراکز خرید پنانگ می باشد . کالاهای موجود در این مرکز خرید بیشتر در زمینه البسه می باشد که می تواند برای گردشگرانی که با مالزی سفر می کنند مکان مناسبی برای خرید به شمار رود.

چهار شنبه 27 فروردين 1393برچسب:, :: 14:23 :: نويسنده : شیما

فرهنگ مردم مالزی :

مردم مالزی افرادی بسیار خون گرم و میهمان نواز هستند .ایرانی ها را بسیار دوست دارند. مسلمانها دارای رستورانها و فروشگاه هایی هستند که با آرم حلال مشخص می شوند. هندو ها و چینی ها به بودا معتقد هستند.با توجه به طبیعت بخشنده این سرزمین بومی ها که اکثرا مسلمانند دارای اخلاقی خوش و دست و دل باز هستند. دارای نظم و ترتیب در کارها به شکل کاملاً اروپایی می باشند. که با توجه به سرمایه گذاریهای شرکت های ژاپنی در این کشور و نظارت و مدیریت ژاپنی ها این نظم در تمام جا ها مشهود است.

سه شنبه 26 فروردين 1393برچسب:, :: 16:25 :: نويسنده : شیما

رودخانه ی مو آر مالزی :

این رودخانه در مالزی از کوه های کوالا پیلا kuala pilah سرچشمه می گیرد و به تنگه ی مالاکا می ریزد. طول مو آر ، 288 کیلومتر است و از دو ایالت جوهور johor و نگری سمبیلان negeri sembilan در جنوب غربی شبه جزیره می گذرد.

دو شنبه 25 فروردين 1393برچسب:, :: 9:56 :: نويسنده : شیما

استادتویز ملاکا :

استادتویز در سال 1650 به عنوان اقامتگاه رسمی فرماندار هلند و افسران او در مالزی بنا شد. این ساختمان نمونه خوبی از معماری هلندی آن زمان به شمار می رود. گفته می شود استادتویز قدیمی ترین ساختمان هلندی در شرق است.این بنا نمونه بی نظیری از معماری دوره استعمار هلند است و اکنون موزه تاریخ و موزه قوم نگاری در آن واقع شده اند.لباس های عروسی سنتی و آثار باستانی مربوط به تاریخ بیش از 400 ساله ملاکا در این محل به نمایش گذاشته می شوند. این دو موزه به خوبی بنا شده اند و درباره نقش این لباس ها و آثار باستانی در گذشته با شکوه ملاکا توضیحات جزئی را ارائه می دهند.

یک شنبه 24 فروردين 1393برچسب:, :: 11:29 :: نويسنده : شیما

مرزهای مالزی :

شبه جزیره مالزی یا مالزی غربی که بر روی شبه جزیره مالایی قرار دارد و از شمال با تایلند مرز خشکی دارد و از طریق جاده شوسه جوهور از جنوب با سنگاپور پیوند دارد.

شنبه 23 فروردين 1393برچسب:, :: 16:48 :: نويسنده : شیما

فانوس دریایی موکا :

در شمال غربی شبه جزیره پنانگ در مالزی فانوس دریایی موکا قرار دارد. این فانوس دریایی همچنان فعالیت دارد و به هدایت کشتی های آن منطقه می پردازد. دسترسی به این فانوس برای گردشگرها چندان آسان نیست. البته راه هایی همچون استفاده از قایق وجود دارند. همچنین می توان با پای پیاده از طریق صخره های موجود به آنجا رفت..

چهار شنبه 20 فروردين 1393برچسب:, :: 16:25 :: نويسنده : شیما

هتل فراما بوکیت بیتانگ :

هتل فراما بوکیت بیتانگ کوالالامپور وعده صبحانه، ناهار و شام را ارائه میدهد. هتل فراما بوکیت بیتانگ کوالالامپور همچنین دارای یک ساندویچ فروشی، اغذیه فروشی و کافی شاپ، کافه میباشد. ارائه سرویس برای اتاق 24 ساعت شبانه روز در دسترس است.هتل دارای امکانات تفریحی شامل استخر روباز، استخر کودکان، و یک مرکز تناسب اندام و یک مرکز کسب و کار و اتاق ملاقات های کوچک، خدمات منشیگری، و کارکنان پشتیبانی تکنولوژی است. هتل فراما بوکیت بیتانگ کوالالامپور در محله مثلث طلایی در کوالالامپور واقع شده است، نزدیک به میدان تایمز و برجهای دوقلوی پتروناس وخانه های مالزی از پارلمان است.این هتل از هتلهای کوالالامپور است که طرفداران فراوانی دارد و خدمات دیگر نظیریک میز دربان، کارکنان چند زبانه، و امکانات لباس های شسته شده را ارائه میدهد.

سه شنبه 19 فروردين 1393برچسب:, :: 12:11 :: نويسنده : شیما

جنگل های حرای لانگ کاوی :

این جنگل ها در یک محیط پر فراز و نشیب و نسبتا جادویی قرار دارند که در اثر برآمدگی های آهکی که از دریای آرام آندامان بیرون زده اند، بوجود آمده است. جنگل های حرا در لانگ کاوی شبکه پیچیده ای از نهرها و خلیج های پنهان است که خانه صدها گونه بومی جنگلی هستند. از جمله هیجان انگیزترین گونه ها می توان به عقاب پشت قرمز و عقاب دریای غول پیکر که در صخره ها لانه دارند، اشاره کرد. یکی از بهترین راه ها برای کشف این دنیای غیرقابل دسترس، شرکت در گردش های قایقی موجود است. بهترین قسمت گردش در جنگل های حرا، غذا دادن به عقاب ها است. قایقران شما ممکن است غذا را در آب نزدیک قایق پرتاب کند و منتظر بماند تا این پرندگان غول پیکر در بالای سر شما دور بزنند و برای خوردن "نهارشان" نوک خود را در آب فرو کنند.تور جنگل حرا مالزی می تواند شامل پیاده روی در جنگل، بازدید از غار، بازدید از دهکده، شنا در دریای مواج و کش

دو شنبه 18 فروردين 1393برچسب:, :: 15:0 :: نويسنده : شیما

باتو فرینگی در پنانگ :

باتو فرینگی مشهورترین خط ساحلی پنانگ است.از اواسط دهه 70 تا اوایل دهه 90 ،این ساحل شاهد ساخت و ساز های گسترده هتل ها یکی پس از دیگری بوده است.این ساحل که از بزرگترین سواحل مالزی به شمار می رود،مانند بسیاری از سواحل شمالی پنانگ ،ساحلی است با شن های سفید و تخته سنگ های بزرگ و کوچک. این ساحل برای ورزش های آبی مثل ،غواصی،اسکی روی آب و....است.کافه های ساحلی نیز که از چوب و حصیر ساخته شده اند،آب میوه های استوایی می فروشند که رنگ و مزه ای هوس انگیز دارند.هتل ها و استراحتگاه های بسیاری نیز در این هتل وجود دارند ،که تمام امکانات راحتی شما را فراهم می کنند.شما فقط کافیست در زیر آفتاب استراحت کرده یا به ورزش های آبی بپردازید.اسب سواری نیز از دیگر فعالیت های قابل انجام در کنار این ساحل است.در خیابان پاسارلام نیز که بازارهای شبانه ای دارد،می توانید انواع بدلیجات و جواهرات بدلی ارزان قیمت را خریداری کنید.

یک شنبه 17 فروردين 1393برچسب:, :: 16:25 :: نويسنده : شیما

استادتویز در ملاکا مالزی :

استادتویز در سال 1650 به عنوان اقامتگاه رسمی فرماندار هلند و افسران او بنا شد. این ساختمان نمونه خوبی از معماری هلندی آن زمان به شمار می رود. گفته می شود استادتویز قدیمی ترین ساختمان هلندی در شرق است.این بنا نمونه بی نظیری از معماری دوره استعمار هلند بر مالزی است و اکنون موزه تاریخ و موزه قوم نگاری در آن واقع شده اند.لباس های عروسی سنتی و آثار باستانی مربوط به تاریخ بیش از 400 ساله ملاکا در این محل به نمایش گذاشته می شوند. این دو موزه به خوبی بنا شده اند و درباره نقش این لباس ها و آثار باستانی در گذشته با شکوه ملاکا توضیحات جزئی را ارائه می دهند.

شنبه 16 فروردين 1393برچسب:, :: 16:35 :: نويسنده : شیما

دژ مالزی :

نام دژ کورنوالیس از نام فرماندار کل بنگال در اواخر دهه 1700، چارلز کورنوالیس، گرفته شده است و این دژ یکی از جالبترین مناطق تاریخی در جورج تاون مالزی به شمار می رود. این دژ در نزدیکی اسپلاناده، مجاور ساعت یادبود ویکتوریا واقع شده است. دیوارهای دژ، به ارتفاع 10 فوت، به شکل ستاره بنا شده اند. تقریبا 10 دقیقه طول می کشد تا پیرامون این دژ را طی کنید. در داخل دژ، می توانید برخی از ساختارهای اصلی که بیش از یک قرن پیش ساخته شده اند را مشاهده کنید، از جمله یک کلیسای کوچک، سلول های زندان، انبار مهمات منطقه، چراغ بندر که زمانی برای علامت دادن به کشتی های ورودی استفاده می شد، چوب پرچم اصلی و چندین توپ قدیمی برنز، که یکی از آنها توپ هلندی است به نام سری رامبای مربوط به سال 1603. یک نکته جالب درباره سری رامبای وجود دارد؛ برخی از مردم محلی معتقد هستند که این توپ ویژه می تواند بر روی باروری زن تاثیر مثبتی داشته باشد.

سه شنبه 27 اسفند 1392برچسب:, :: 15:9 :: نويسنده : شیما

پولا ردانگ ترنگانو :

پولا ردانگ در 45 کیلومتری ساحل کوالا ترنگانو واقع شده است و در بین نه جزیره محافظت شده در دریای جنوب چین و خارج از ساحل ترنگانو، بزرگترین جزیره به شمار می رود. آبهای زلال و مناطق متعدد غواصی برای دوستداران این ورزش فوق العاده است. این آبهای زلال که در پارک آبی پولا ردانگ قرار دارد مملو از جانداران دریایی است. هنگام ظهر، وقتی پرتوهای خورشید در دریا نفوذ می کنند، رنگ های درخشان مرجان ها، شقایق ها و ماهی ها نمایان می شوند. در آبهای اطراف پولا ردانگ دو کشتی به گل نشسته تاریخی نیز وجود دارند: .H.M.S. Prince of Wales و H.M.S. Repulse، که در آغاز جنگ جهانی دوم در اینجا غرق شدند و محیط را برای اشغال مالزی توسط ژاپنی ها فراهم کردند. این جزیره بهشتی برای غواصی، شنا، پیاده روی در جنگل وقایقرانی فوق العاده است. در شعاع 3.2 کیلومتری این جزیره ماهیگیری ممنوع است زیرا نام پولا ردانگ به عنوان یک پارک آبی ثبت شده است. جمع آوری مرجان ها و سایر جانداران دریایی نیز به شدت ممنوع است. یک زمین گلف در محیطی بی نظیر در تفرجگاه برجایا وجود دارد.

دو شنبه 26 اسفند 1392برچسب:, :: 15:32 :: نويسنده : شیما

بهداشت در مالزی :

جامعه مالزی برای گسترش و توسعه بهداشت اهمیت قائل بوده، و ٪۵ بودجه توسعه بخش اجتماعی دولت به بهداشت عمومی اختصاص داده شده – که یک افزایش بیش از ٪۴۷ نسبت به رقم پیشین آن است. این یعنی بهداشت دارای افزایشی بیش از ۲ملیارد RM است. با افزایش و بالا رفتن سن جمعیت، دولت می خواهد در بسیاری از حوزه ها اصلاحاتی انجام دهد از جمله نوسازی بیمارستانهای موجود، ساختمان و تجهیزات جدید پزشکی، گسترش تعداد پلی کلینیکها (درمانگاه ها)، و اقدامات ارتقاء آموزش و توسعه ترویج از راه دور بهداشت. در طی چند سال گذشته، آنها تلاشهای خود را برای بازسازی سیستمها و جذب بیشتر سرمایه گذاری خارجی افزایش داده اند.سیستم بهداشتی مالزی نیازمند پزشکانی است که یک دوره ۳ساله اجباری خدمت را در بیمارستانهای عمومی بگذرانند تا همواره نیروی کار این بیمارستانها حفظ شود. اخیراً، پزشکان خارجی نیز دراین کشور برای اشتغال مورد تشویق قرار گرفته اند. اما هنوز، یک کمبود پیچیده از نیروی کار پزشکی به خصوص در سطوح متخصصین مجرب وجود دارد که موجب می شود خدمات درمانی و بهداشتی پزشکی خاص تنها در شهرهای بزرگ در دسترس قرار گیرد. تلاشهای اخیر دراثر فقدان تخصص برای استفاده از لوازم موجود که توسط سرمایه گذاری مهیا می شود، ارائه امکانات به دیگر شهرها به حالت توقف باقی مانده است.

یک شنبه 25 اسفند 1392برچسب:, :: 15:58 :: نويسنده : شیما

معبد مارها :

یکی از دیدنی های پنانگ مالزی معبد مارها می باشد ،در این معبد خطرناکترین مارها زندگی میکنند،بر روی زمین در کنار دیوار ها حتی در محراب همه جا مار وجود دارد ،در این مبعد مارها خدا هستند و مردم آنها را عبادت میکنند. این معبد همچنان به معبد " ابرهای لاجوردی " یا " معبد ابر ها " به علت وجود آسمان روشن و آبی پنانگ نیز شهرت دارد.قبل از ساخت معبد در این محل،تنها کلبه یکی از راهبان معروف منطقه بوده که پس از درگذشت او،معبدی بر روی این کلبه ساختند و مار ها در آن جای گرفتند.وجود دود عود در این معبد باعث شده تا مارهای زنگی ساکن این معبد به کسی حمله نکنند،اما گسترش شهر نشینی در این منطقه باعث کاهش تعداد مار ها شده است.دیگر مارهای این معبد تحت عمل جراحی غدد سمی خود را از دست دادند و میتوانید آنها را در آغوش بگیرید.نکته عجیب دیگر در مورد این معبد وجود تعداد زیاد مار ها در مناسبت های مذهبی است و در روزهای عادی تنها چند مار در کنار دیوار ها دیده میشود.هر ساله هزاران نفر به این معبد می آیند. و تبدیل به یکی از دیدنی های پنانگ مالزی شده است.که در تور های مالزی مورد توجه واقع می شود.

پنج شنبه 22 اسفند 1392برچسب:, :: 10:37 :: نويسنده : شیما

جذابیت های مالزی :

یکی از جذابیت‌های اصلی مالزی، تضادهای شدید آن است. آسمانخراش‌های برج مانند در کنار خانه‌های چوبی ساخته شده بر روی پایه‌های بلند جوبی، و هتل‌های پنج ستاره در فاصله چند متری صخره‌های قدیمی قرار دارد. مخفیگاه‌های جالب را می‌توان در ارتفاعات یافت که در پایین به سواحل گرم و شنی و به جنگل‌های انبوه و مرطوب حرا منتهی می‌شوند.

چهار شنبه 21 اسفند 1392برچسب:, :: 16:28 :: نويسنده : شیما

جشن ساراواک گاوای در مالزی :

جشنی سالیانه مربوط به مردم ساراواک مالزی می باشد، و آغاز آن معمولا در اوائل ماه ژوئن است. این جشن نشان از پایان فصل برداشت برنج و شروع فصل کاشت جدید دارد.برای آماده شدن به این جشن ، دایاک ها خانه های خویش و همچنین قبرهای اجدادشان را تمیز کرده و در شبانگاه اعضای خانواده نشست دسته جمعی برگزار می کنند. در این نشست کوچکترین فرد خانواده خوراکی مخصوصی را که قبلا تهیه شده به بزرگتران تقدیم می نماید. به همراه آن تواک شراب برنج صرف می شود و در شامگاه به رقص می پردازند. در این جشن دایاک ها زیباترین لباسها را به تن می کنند. همچنین چارپایان و احشام ذبح می شوند و علاوه بر آن رقصهای رزمی ، جنگ اندازی خروس ها و آهنگ با فلوت از دیگر فعالیتها می باشند.

سه شنبه 20 اسفند 1392برچسب:, :: 15:54 :: نويسنده : شیما

جزيره سنتوسا در سنگاپور :

از مركز ديدنی و تفريحی سنگاپور ميتوان به جزيره سنتوسا اشاره کرد .سنتوسا به معنای صلح و آرامش را است. اين جزيره در فاصله 20 كيلومتری از مركز شهر واقع شده است و يكی از مهمترين مراكز توريستی سنگاپورمحسوب می شود.آكواريوم معروف و ديدنی آن با بيش از 2500 ماهی از 260 گونه مختلف، پارك و باغ وحش، زمين های گلف و ورزشهای آبی، برنامه نمايش دلفين ها و اصلی ترين بخش جزيره، رقص فواره ها با جذابيت خاص و جادويی نمايش بسيار ويژه و فراموش نشدنی برای جهانگردان و بازديدكنندگان به ارمغان می آورد.

دو شنبه 19 اسفند 1392برچسب:, :: 16:9 :: نويسنده : شیما

هتل گالری سنگاپور :

هتل گالری 4 ستاره سنگاپور دارای استخر روباز - مرکز سلامت و آبگرم - اتاق و امکانات برای معلولین - مرکز بدنسازی می باشد.

یک شنبه 18 اسفند 1392برچسب:, :: 15:40 :: نويسنده : شیما

بوستان دریاچه تایپینگ :

بدون بازدید از بوستان دریاچه تایپینگ و غرق شدن در زیبایی طبیعی آن، هیچکس نمی تواند ادعا کند که از تایپینگ بازدید کرده است. این بوستان که بر فراز یک معدن قلع رها شده ساخته شده است، در سال 1880 افتتاح و نام آن در تاریخ به عنوان اولین بوستان عمومی در آن زمان در مالزی ثبت شد. درختان بزرگ و قدیمی آنگسانااطراف دریاچه را پوشانده اند؛ شاخه های آنها از یک طرف جاده به سمت آب کشیده شده و زمینه بی نظیری را برای زوج ها بوجود آورده اند تا عکس های عروسی خود را در این منظره بگیرند.

شنبه 17 اسفند 1392برچسب:, :: 16:32 :: نويسنده : شیما

رودخانه ی مو آر مالزی :

این رودخانه در مالزی از کوه های کوالا پیلا kuala pilah سرچشمه می گیرد و به تنگه ی مالاکا می ریزد. طول مو آر ، 288 کیلومتر است و از دو ایالت جوهور johor و نگری سمبیلان negeri sembilan در جنوب غربی شبه جزیره می گذرد.

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 10 صفحه بعد
پيوندها


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 14
بازدید دیروز : 9
بازدید هفته : 14
بازدید ماه : 45
بازدید کل : 21055
تعداد مطالب : 99
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1